banniere 01

International conference : Market, Justice and the Cooperative as a Political Institution

COLLOQUE INTERNATIONAL : MARCHÉS, JUSTICE ET LA COOPÉRATIVE COMME INSTITUTION POLITIQUE

The Chaire de Coopération Guy Bernier will host an international conference to deal with questions of ownership of the firm, governance and organizational values, and their implications for social justice, both from a normative and an empirical perspective. The conference will take place at the Université du Québec à Montréal, September 27-28, 2018.

La Chaire de Coopération Guy Bernier organisera un colloque international sur les questions de propriété de l’entreprise, de gouvernance et de valeurs organisationnelles ainsi que leurs conséquences en matière de justice sociale, tant d’une perspective normative que théorique. Le colloque se tiendra à l’Université du Québec à Montréal, les 27-28 Septembre 2018.

Call for papers / appel à communications

CFP_English.pdf

AC_Francais.pdf

Marie-Claude Beaudin